Viu la Revetlla de Sant Jordi 2018 a la Biblioteca!

Divendres 20 d'abril de les 19.30 h fins a les 24 h. Activitats infantils de les 17 a les 19 h.

19/04/2018 09:04
VI Revetlla de Sant Jordi

Us convidem a la VI Revetlla de Sant Jordi a la Biblioteca Pública de Tarragona: una festa i una celebració de les biblioteques públiques de Catalunya. La biblioteca estarà oberta per la nit (més enllà del nostre horari habitual, i fins les 24 h) per oferir-vos un ventall d’activitats.

La Revetlla de Sant Jordi serà possible, un any més, gràcies a la participació d’un important nombre d’entitats tarragonines i les seves propostes culturals que tenen les lletres, la música o el teatre com a eixos vertebradors.

Esperem que ens acompanyeu per gaudir plegats de la seva sisena edició i recordeu que també ens podeu seguir a les xarxes socials #RevetllaStJordi @bibliotgn @bibliotequescat

Organitzada conjuntament per la Biblioteca Pública de Tarragona, els Serveis Territorials del Departament de Cultura a Tarragona, la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, el Centre de Normalització Lingüística de Tarragona i el Consell Comarcal del Tarragonès, en el marc del Ple pel Català al Camp de Tarragona.

REVETLLA INFANTIL (De les 17 h a les 19 h)

• 17 h Berenar
  • 17.30 h Concert de música tradicional amb els alumnes de l'Aula d'Instruments Tradicionals de l'Escola Municipal de Música.
  • 18 h Baixant de la font del drac, de Raquel Carrascosa. Representació teatral a càrrec de Nebulosa Teatre.
  • 18.30 h Concert Tarragona Ragtime Rags. Grup de Percussió de Grau Professional de l’Escola Conservatori de Música de la Diputació de Tarragona. Director: Francesc Vidagany.

REVETLLA

PRIMERA PART (De les 19.30 h a les 21.45 h)

• Tirant lo Blanc de Joanot Martorell. Lectura en veu alta a càrrec de Teresa Saborit.
  • Enfabrats: activitats per commemorar l’Any Pompeu Fabra.
    • Conferència Pompeu Fabra vist pel tarragoní Domènec Guansé. A càrrec de Montserrat Corretger. Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili.
    • Enfabrats de paraules. Lectura de fragments del llibre Tan de gust... senyor Fabra! A càrrec de l’Escola de Lletres.
    • Exposició divulgativa Mirada sobre Pompeu Fabra d’Artur Bladé Desumvila i Josep Pla. A càrrec de Remei Barberà. APELLC.
  • T’estimo... no t’estimo! Lliurament de premis de la segona edició de microrelats d’amor i desamor. Lectura dels relats guanyadors. CNL de Tarragona. Consorci per a la Normalització Lingüística.
  • Concert coral amb el Cor Sageta de Foc.
  • 223C. Fragments de l’adaptació teatral de la novel·la Fahrenheit 451 de Ray Bradbury. Representació teatral a càrrec dels alumnes d’Arts Escèniques de l’Institut Pons d’Icart.

PISCOLABIS

SEGONA PART (De les 22.15 h a les 24 h)

• Cancún. Representació teatral a càrrec del Grup Amanida Teatre (ONCE).
  • La Creació segons el text de Babilònia del s. XI aC, de Manuel de Pedrolo. Representació teatral a càrrec de TeclaSmit Teatre. Any Pedrolo.
  • Concert Poesia catalana musicada i altres cançons. A càrrec del cantautor Xavier.