Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Josep Vallverdú acaba de ...

Dilluns, 15 de maig de 2017

Josep Vallverdú acaba de publicar el Bestiolari 2

Presentació 'Bestiolari 2', dijous 8 de juny a les 19 h als ST de Cultura (Major, 14) a càrrec de Josep-Lluís Carod-Rovira, autor del pròleg.

Vallverdu

Josep Vallverdú (Lleida, 1923), ha alternat la docència amb l’escriptura, la traducció. Autor molt prolífic i de producció molt diversa, especialment conegut per al seva literatura destinada al públic jove, tot i que en narrativa per adults compta amb una important producció d’estil molt personal, proper a Pla, Gaziel i Segarra. Pel conjunt de la seva obra ha estat distingit amb la creu de Sant Jordi i amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes. El 2012 va rebre el Premi Jaume Fuster dels Escriptors en Llengua Catalana (2012).

L’autor va publicar el primer Bestiolari l’any 2010 que recollia una seixantena de bestioles;  fa unes setmanes ha sortit  el Bestiolari-2,   il·lustrat també per  Manuel Cusachs i publicat per l’editorial Fil d’Aram, com el primer. Aquest nou Bestiolari recull unes quaranta poesies que vénen a conformar el seu bestiari particular. Josep M. Aloy descriu el seu estil caracteritzat per un punt d’ironia i un humor constant, subtil i delicat, on l’autor humanitza els animals, ens els aprosima perquè ens els fem nostres. Per aquest motiu Bestiolari-2 s’adreça a tots els lectors, joves i no tant joves.

Cal destacar també la importància de les il·lustracions de l’escultor mataroní Manuel Cusachs que permeten contemplar cada bestiola amb un enfoc diferent a l’habitual i amb un nou i peculiar retrat, des de l’abella al ximpanzé, així com un interessant pròleg a càrrec de Josep-Lluís Carod-Rovira que recull una exhaustiva bibliografia sobre els Bestiaris o Bestiolaris d’autors catalans, tot  i remarcant la seva importància dins la nostra literatura.

Des de la Biblioteca actualitzem la Guia de lectura ‘Josep Vallverdú, passeig per la vida i per l’obra’ i la setmana del 22 de maig preparem un expositor amb una selecció de la seva obra.

Més informació: http://www.vallverdu.org/josep-vallverdu-acaba-de-publicar-el-seu-segon-bestiolari/