Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > “Botigues històriques de ...

Dilluns, 15 de maig de 2017

“Botigues històriques de Tarragona: Revisió d’urgència”, ruta cultural

Dijous 25 de maig a les 17 h . Ruta cultural a càrrec de l’arquitecte Ramon Aloguin. Lloc de trobada: Plaça de la Mitja Lluna (Plaça Prim). 17 h. Places limitades, imprescindible inscripció prèvia.

Botigues

El proper dijous dia 25 de maig tindrà lloc la ruta cultural “Botigues històriques de Tarragona: Revisió d’urgència” a càrrec de l’arquitecte Ramon Aloguin. El lloc d’inici és la Plaça de la Mitja Lluna (Plaça Prim) i l’hora prevista de començament les 17 h.

La guerra civil espanyola (1936 – 1939) va suposar per Tarragona una terrible ruïna física, i, els anys posteriors, una dura crisi social i econòmica. Els anys de creixement dels anys seixanta i la crisi posterior dels setanta, l’arribada de les grans superfícies i les franquícies, els parcs comercials, el ‘lout cost’ i la bombolla immobiliària de la primera dècada del segle XXI, amb la crisi subsegüent,  s’han combinat dramàticament perquè la immensa majoria d’establiments històrics de la ciutat hagin desaparegut. La pregunta és si la forma urbana tornarà a ser la mateixa sense el petit comerç. El passeig pretén mostrar els escassos exemplars d’establiments, o els seus vestigis,  que han sobreviscut més de 50 anys i fer una crida d’urgència per a la seva preservació.  Se’n vistaran alguns, i es constatarà, que l’activitat artesanal va lligada íntimament al petit comerç de qualitat.

Ramon Aloguín i Pallach és arquitecte i  ha col·laborat sovint amb la Biblioteca en tasques de difusió de la història moderna i contemporània de Tarragona, focalitzades en la Part Baixa de la ciutat. L’activitat és gratuïta, però les places són limitades i cal inscripció prèvia.