Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Programació Clubs de Lectura. ...

Dijous, 30 de març de 2017

Programació Clubs de Lectura. Maig-Juny 2017

Nous cicles de clubs de lectura: "Mirades Ebrenques" i "Delibes i Mira. Mirades literàries al Renaixement" + Cicle "Llegir el teatre".

Clubs de Lectura

Com a arreu, a les comarques de l'Ebre, des dels arrossars del Delta fins els camps d’oliveres de la Terra Alta, s’hi ha fet bona literatura. Noms com Sebastià Juan Arbó, Gerard Vergés, Jesús Moncada o Artur Bladé Desumvila en són testimonis suficients. Però no només ells, sinó que nous escriptors ens recorden des de fa temps que la literatura ebrenca encara existeix i està ben viva.
El club de Lectura de la Biblioteca Pública de Tarragona acollirà el cicle “Mirades Ebrenques : Sebastià J. Arbó i Francesca Aliern”.

Llegirem la novel·la, inicial i clàssica, Terres de l’Ebre escrita el 1932 per Sebastià Juan Arbó i després Les passions de la Menestrala de Francesca Aliern Pons, publicada el 1998. Ambdues obres transcorren a la regió de l’Ebre i situen l’acció a començaments del segle XX.

Comentarem la novel·la de l’Arbó el dijous 11 de maig i la de la Francesca Aliern el dijous 15 de juny, dia en què comptarem amb la presència de l’autora a la Biblioteca.
Com a complement, per al dissabte 27 de maig la Biblioteca organitzarà una sortida cultural a Móra d’Ebre per visitar la Fira del Llibre Ebrenc i gaudir de Litterarum Fira d’Espectacles Literaris.

Delibes i Mira : mirades literàries al Renaixement és el títol d’un nou cicle del club de lectura de la Biblioteca Pública de Tarragona per als mesos de maig i juny de 2017.
Ens afegim així a la commemoració del 500 aniversari del naixement de l'arquebisbe Antoni Agustí Albanell, estudiós del dret i les humanitats, provinent d'una família que ocupà importants càrrecs en l'administració pública i en la carrera eclesiàstica. Fou auditor de la Rota, nunci papal a Anglaterra i al Sacre Imperi, participà activament al Concili de Trento, i fou bisbe d'Alife (Itàlia), Lleida i finalment a Tarragona des de 1577 fins la seva mort al 1586.

Les dues novel·les proposades com a lectura al club són: Papa Borja de Francesc Mira, unes memòries apòcrifes del segon papa de la nissaga Borja, Alexandre VI, i El hereje de Miguel Delibes, una lloa aferrisada a la tolerància i la llibertat de consciència.
Ambdues s’apropen a l’època de l’arquebisbe Agustí des de la ficció literària, però traspuen la voluntat de renovació humanista i l’esperit renaixentista dels segles XV i XVI.
Comentarem les obres els dijous 4 de maig i 22 de juny, respectivament.

Continuem amb el cicle: Llegir el teatre, que encara resten dues sessions i dues obres per comentar:
Dimarts, 9 de maig: A tots els que heu vingut de Marc Rosich; Dimarts, 6 de juny: Ricard III de Shakespeare

Descarrega't la programació