Cicle de conferències pianístiques amb Kiev Portella

Reprenem la col·laboració amb l’Escola Conservatori de Música de la Diputació de Tarragona acollint, un any més, dues de les quatre conferències pianístiques que configuren la programació d’aquest curs 2017/2018

16/10/2017 10:10
Cicle de conferències pianístiques

Aquesta iniciativa va sorgir el 2012 amb l’objectiu d’oferir a la ciutat conferències sobre temes pianístics (intèrprets, concerts amb orquestra, repertori de grans compositors…). Conferències que posen l’accent en l’educació musical i que ens permetran conèixer millor intèrprets i compositors així com gaudir de les audicions musicals. Serà una bona ocasió, també, per descobrir l'ampli fons musical que la Biblioteca posa al vostre abast.

El circuït musical d’aquesta edició, inclou els espais del Conservatori i la Biblioteca Pública de Tarragona amb la voluntat d’arribar a més gent i oferir una programació més complerta i cohesionada. En total es realitzaran quatre conferències, en dimecres a la tarda. L’entrada és lliure i gratuïta, oberta a tot tipus de públic.

Al Conservatori, les conferències giraran entorn a Evgeny Kissin (novembre), i Daniil Trifonov (febrer).

A la Biblioteca, Kiev Portella ens parlarà d'una de les nostres pianistes més internacionals Alicia de Larrocha (gener) i del piano i la poesia, per celebrar el Dia Internacional de la Poesia que tindrà lloc el mes de març.

Kiev Portella actualment és professor de l’Escola i Conservatori Professional de Música de Tarragona i porta una sòlida trajectòria com a concertista per Espanya, Itàlia i Anglaterra.

Compagina les seves actuacions com a solista junt amb les de músic de cambra al costat d’importants noms de l’actualitat musical. Ha gravat per R.N.E. “Ràdio 2″, Ràdio “Catalunya Música”, R.N.E. “Ràdio 4″, “Com Ràdio”, “Ràdio Antena 3″, “Ràdio Onda Cero”. Com a pedagog l’han convidat a impartir classes magistrals a diversos cursos per Espanya al costat de noms com Dimitri Ashkenazy, Lluís Claret, Ramzi Yassa, Ramon Coll.

PROGRAMA 2017 / 2018

• Dimecres 22 de novembre a les 17.30 hores al Conservatori (c. Cavallers, 10):
    El do de la música de Eugeny Kissin
  • Dimecres 24 de gener a les 18 hores a la Biblioteca
    Alicia de Larrocha, la nostra pianista
  • Dimecres 14 de febrer a les 17.30 hores al Conservatori (c. Cavallers, 10)
    Daniil Trifonov redescobreix Rachmaninov
  • Dimecres21 de març a les 18 hores a la Biblioteca