El Serrallo vist pels escriptors, una ruta literària

Dijous 7 de setembre a les 19.30 h. Museu del Port de Tarragona i Biblioteca Pública de Tarragona.

07/08/2017 12:08
ElSerrallo

Fotografia de Jorge Franganillo.

Tot passenjant pel barri del Serrallo escoltem textos que l’ han recreat literàriament. Posem en valor un patrimoni vinculat amb el mar i el port, alguns apunts etnogràfics i  literatura en forma de lectura en veu alta.

Són textos entre els que hi ha autors tarragonins clàssics com Josep Pin i Soler, o Artur Bladé. Altres autors de renom com l’ Olga Xirinacs o en Jordi Tiñena ens acompanyen amb la seva literatura. Es complementa la selecció amb altres escriptors, alguns d’ells cabdals com Josep Pla o Carlos Barral, o altres més propers com Ignasi Revés També altres mirades, més històriques o etnogràfiques completaran aquesta ruta.

Pel que fa als textos seleccionats, en alguns, l’autor ha intentat copsar què té, o què ha tingut, el Serrallo de singular, d’altres són una descripció a partir d’impressions, vivències i records personals i encara d’altres l’han fet servir d’escenari versemblant per a les seves narracions.  Hi trobareu historiadors, novel·listes i poetes; cadascun amb la seva pròpia veu.

Aforament limitat amb reserva prèvia bptarragona.cultura@gencat.cat o museuport@porttarragona.cat

O als telèfons: 977 240331  o 977 259400 ext. 4422 i 4411