2018. ANY FABRA. Llengua i excursionisme. Gramàtica i esport. Octubre 2018

Organitzen: Centre Excursionista de Tarragona. Biblioteca Pública de Tarragona. Consorci Per la Normalització Lingüística. Direcció General de Política Lingüística.

10/10/2018 09:10
Fabra

En el marc de l’Any Pompeu Fabra, el cicle té per objectiu centrar-nos en el Pompeu Fabra excursionista, i en els valors que l’excursionisme representa tant en la figura del lingüista com en la història de la cultura catalana. I des de Tarragona ens volem aproximar també al primer excursionisme a la nostra ciutat.

PROGRAMACIÓ

Dimarts 9 d’octubre (19.30 h ST Cultura, Major,14) conferència/diàleg “L’excursionisme i els excursionistes de l’època de Pompeu Fabra a Catalunya i a Tarragona”, amb Enric Faura i Ricard Fernàndez Molinet .
Enric Faura: director de la revista Vèrtex (2001-2007), autor i editor de llibres de muntanya.
Ricard Fernàndez Molinet: guia de muntanya, divulgador de la cultura muntanyenca, i autor del llibre Que bonica és la muntanya (Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 1989).

Dimarts 16 d’octubre (Biblioteca Pública), conferència/diàleg “La muntanya protagonitzada per filòlegs excursionistes catalans, i el seu significat per al nostre país, això com què passava a Tarragona en l’àmbit excursionista”, amb Francesc Roma i Casanovas i Rafel López-Monné.
Francesc Roma i Casanovas:  historiador, sociòleg especialitzat en excursionisme , que compta amb una àmplia bibliografia sobre el tema.
Rafael López-Monné: geògraf, fotògraf, professor universitari i excursionista, a qui li agrada mirar i explicar allò que veu. Compta també amb una àmplia bibliografia.

Dissabte 20 d’octubre, caminada popular, amb troballa de fitxes/postals i lectures.
8.30 h. Sortida del Moll de Costa, Tinglado 1 distància: 9,2 km.
Imprescindible inscripció prèvia a https://centreexcursionistatarragona.com/