Cicle de conferències sobre Química i Cuina a càrrec de Claudi Mans

Cicle de dues conferències programades pels dijous 6 i 20 de Juliol a les 18.30 h a la Biblioteca Pública.

04/07/2017 15:07
La química de cada dia. Claudi Mans

Claudi Mans (Badalona, 1948) és Catedràtic jubilat i Professor emèrit d’Enginyeria Química de la Universitat de Barcelona. Actualment és membre de la Unitat UB-Bullipedia de Ferran Adrià. Ha estat guardonat amb diversos premis d'investigació i divulgació; i compta amb una extensa producció tant d'articles com llibres de divulgació com ara:  La truita cremada (2005); Els secrets de les etiquetes (2006) i l'últim: La química de cada dia (2016).

El divulgador serà a la biblioteca aquest mes de juliol en dues xerrades que de ben segur ens sorprendran:

• Dijous 6 de juliol, a les 18.30 h: "Mengem química? Les etiquetes dels aliments". Es presenta una anàlisi de les tendències publicitàries dels aliments, i els conceptes, valors i temors que al llarg del temps han anat incorporant a les campanyes de publicitat. S'usa com a fil conductor les etiquetes de dotzenes de productes alimentaris de tot tipus, que es relacionen amb les eines de comunicació de cada moment. Si ho desitgeu podeu portar etiquetes interessants o conflictives, que es poden comentar al llarg de la xerrada.

• Dijous 20 de juliol, a les 18.30 h: "Química de la cuina, una química complicada".
    Es presenta el mètode científic aplicat al descobriment de diferents aspectes culinaris: En primer lloc s'analitza el per què no s'enganxen les truites a les paelles de tefló. Això ens porta a analitzar quina és la transformació que té lloc en la coagulació de les proteïnes, en la cocció d'un ou dur o una truita.  A partir d'aquí s'analitzen breument alguns dels sistemes dispersos -espumes, emulsions- a la cuina. I finalment es descriuen les reaccions de Maillard, que són la base de les coccions que desprenen aromes i modifiquen colors i sabors dels productes. Amb experiments!

L'entrada a les conferències és lliure, només limitada a l'aforament de la sala.

També podeu consultar: