Tornen els clubs de lectura fàcil: Novembre 2017- Maig 2018

Organitzen: Centre de Normalització Lingüística, Escola Oficial d’Idiomes i Biblioteca Pública

15/02/2018 09:02
Lectura fàcil

Els clubs de Lectura Fàcil el componen persones amb diferents capacitats lectores que llegeixen un mateix llibre guiats per un monitor i que es reuneixen periòdicament. Utilitzen com a eina bàsica llibres en format especial LF (lectura fàcil) amb l’objectiu de facilitar el gust per la lectura a persones amb dificultats lectores i de comprensió.

La Biblioteca junt amb el Centre de Normalització Lingüística i l’Escola Oficial d’Idiomes uneixen esforços per oferir de manera trimestral lectures adreçades tant als aprenents dels primers nivells de català com totes aquelles persones nouvingudes o no,  que vulguin una lectura per millorar el català o també persones amb dificultats lectores.

Les sessions son trimestrals i gratuïtes, tot i que és imprescindible la inscripció prèvia perquè les places són limitades. A més de les trobades per comentar els llibres els clubs de lectura fàcil s’acompanyen d’activitats de dinamització relacionades amb la lectura. Aquestes activitats, sovint son sortides o visites culturals que tenen el propòsit de contribuir a fomentar les relacions interpersonals, la cohesió social i la millora del coneixement de la cultura catalana.

Els clubs seran conduïts per Xavier Brotons, professor de català i periodista casteller i Cristina Icart, professora de català.

PROGRAMACIÓ

• Novembre.
    Estapé, Mireia Viu la festa! Festes i tradicions catalanes.
    La Mar de fàcil, 2017.
    Llibre que mostra les festes i les tradicions al llarg de l’any, la seva història, sense oblidar la gastronomia relacionada amb cada festa.
    [Capítol dedicat a les festes d’hivern]. Activitat complementària al voltant de dels pessebres.

• Dijous, 1 de març a les 19 h
    Martí Constans, Núria Trampa de foc . La Mar de fàcil, 2011.
    Novel·la que es basa en els fets reals de l’incendi  de l’any 1911 de la fàbrica tèxtil Triangle a Nova York on  hi van morir 146 persones, gairebé tot dones. Aquest fet va provocar la revolta de les dones per un treball digne. Més informació aquí.
    Conductora Cristina Icart.

• Dilluns, 28 de maig a les 19 h
    Martí Constans, Núria Set dies al llac. La Mar de fàcil, 2012.
    Història d’una noia atrapada entre dues passions, i que trancorre un mes de gener a l'estany de Banyoles, durant els entrenements de l'equip de rem de la Universitat de Cambridge.

Consulteu la programació del Club: