Tornen els clubs de lectura fàcil: Novembre 2017- Maig 2018

Organitzen: Centre de Normalització Lingüística, Escola Oficial d’Idiomes i Biblioteca Pública

19/09/2017 14:09
Lectura fàcil

Els clubs de Lectura Fàcil el componen persones amb diferents capacitats lectores que llegeixen un mateix llibre guiats per un monitor i que es reuneixen periòdicament. Utilitzen com a eina bàsica llibres en format especial LF (lectura fàcil) amb l’objectiu de facilitar el gust per la lectura a persones amb dificultats lectores i de comprensió.

La Biblioteca junt amb els Centre de Normalització Lingüística i l’Escola Oficial d’Idiomes uneixen esforços per oferir de manera trimestral lectures adreçades tant als aprenents dels primers nivells de català com totes aquelles persones nouvingudes o no,  que vulguin una lectura per millorar el català o també persones amb dificultats lectores.

Les sessions son trimestrals i gratuïtes, tot i que és imprescindible la inscripció prèvia perquè les places són limitades. A més de les trobades per comentar els llibres els clubs de lectura fàcil s’acompanyen d’activitats de dinamització relacionades amb la lectura. Aquestes activitats, sovint son sortides o visites culturals que tenen el prpòsit de contribuir a fomentar les relacions interpersonals, la cohesió social i la millora del coneixement de la cultura catalana.

Els clubs seran conduïts per Xavier Brotons, professor de català i periodista casteller, qui compta amb una extensa bibliografia d’aquesta.

PROGRAMACIÓ

• Dimecres 29 de novembre de 10 a 11 h
    Estapé, Mireia Viu la festa! Festes i tradicions catalanes.
    La Mar de fàcil, 2017.
    Llibre que mostra les festes i les tradicions al llarg de l’any, la seva història, sense oblidar la gastronomia relacionada amb cada festa.
    [Capítol dedicat a les festes d’hivern]. Activitat complementària al voltant de dels pessebres.

• Març: data per confirmar
    Martí Constans, Núria Trampa de foc . La Mar de fàcil, 2011.
    Novel·la que es basa en els fets reals de l’incendi  de l’any 1911 de la fàbrica tèxtil Triangle a Nova York on  hi van morir 146 persones, gairebé tot dones. Aquest fet va provocar la revolta de les dones per un treball digne. Més informació aquí.
    Activitat complementària al voltant de la dona treballadora. Dia Internacional de la Dona Treballadora (8 de març).

• Maig: data per confirmar
    Martí Constans, Núria Set dies al llac. La Mar de fàcil, 2012.
    Història d’una noia atrapada entre dues passions, i que trancorre un mes de gener a l'estany de Banyoles, durant els entrenements de l'equip de rem de la Universitat de Cambridge.