Cicle “Gioachino Rossini”. 225è aniversari del seu naixement.

Propera sessió: 1 de desembre. La tardor és sinònim de música a la Biblioteca Pública de Tarragona. Us proposem un nou cicle d'audicions conduïdes i comentades per Josep Maria Rota.

04/11/2017 08:11
Rossini

Aquest any el dediquem al compositor italià més important de la primera part del segle XIX: Gioachino Rossini, en el 225 aniversari del seu naixement.

Rossini fou un compositor genial i un bon vivant. Autor de 40 òperes, entre les que destaquen les serioses i, sobre tot, les còmiques, com l barbiere de Siviglia, La cenerentola o L'italiana in Algeri.

El cicle consistirà en tres sessions que ens permetran conèixer la vida d'aquest singular artista i les eves obres.

Les sessions tindran lloc, de forma quinzenal, els següent divendres a les 18.30 hores de la tarda a la Biblioteca:

• 17 de novembre
  • 1 de desembre
  • 15 de desembre

L'entrada és lliure (no cal inscripció), i només estarà limitada a l'aforament de la sala.

JOSEP MARIA ROTA és professor de música i llengües clàssiques a la Salle Tarragona i compositor membre del Col·lectiu de compositors de Tarragona. Com a crític i articulista participa en revistes tan prestigioses com mundoclasico.com o la Revista Wagneriana de Barcelona.

Conferenciant habitual per als Amics de l’Òpera de Tarragona, Amics dels Clàssics de Barcelona i el Conservatori de Tarragona tambe és membre de la Gesellschaft der Freunde von Bayreuth (Amics de Bayreuth), Associació Wagneriana de Barcelona i Associació Hans Knappertsbusch (director wagnerià).