La fi de la Guerra Civil a Tarragona

Cicle 15 de gener, 80 Anys de la fi de la Guerra Civil. Activitats programades del 15 de gener al 28 de març de 2019

16/01/2019 09:01
Final Guerra Civil a Tarragona

El 15 de gener d’enguany es commemoren els 80 anys de la fi de la guerra civil a Tarragona. El Servei d’Arxiu i Documentació Municipal de l’Ajuntament coordina diferents institucions i entitats culturals en un programa d’actes per donar a conèixer els antecedents, el desenvolupament i els efectes posteriors del conflicte bèl·lic a la ciutat.

Del 15 de gener al 28 de març febrer s’han programat fins a 40 actes diferents amb l’objectiu de difondre la història, rebutjar la irracionalitat de les guerres i valorar la convivència democràtica i pacífica.

El programa s’iniciarà el dia 15 amb la projecció del documental L’ocupació de l’exèrcit franquista del Camp de Tarragona, ara fa 80 anys, del programa “Tremolors” produït per TAC12. La programació continuarà amb 6 exposicions, com la de Robert Capa en color, la de Walter Reuter, fotografia a la Guerra Civil espanyola i la instal·lació fotogràfica 13 Banderes fosques.

La Sala Trono presentarà l’obra de teatre Et vindré a tapar i el col·lectiu TeclaSmit també interpretarà diferents escenes al voltant dels conflictes bèl·lics. D’altra banda, la Capsa de Música tornarà a ser l’escenari de la Taberna Republicana.

Els actes es complementen amb 5 visites guiades als diferents espais de la guerra civil, la repressió franquista i l’urbanisme de postguerra, 11 conferències, 3 cursos i tallers, 4 presentacions de publicacions i 2 projeccions de pel·lícules.

La Biblioteca Pública de Tarragona col·labora en diversos actes.

PROGRAMACIÓ

Dimarts 22 de gener, a les 19 h a la Biblioteca
Taula rodona
Recuperem la memòria, amb la participació d’Esther Ferré, Tecla Martorell i Montse Sans.

Dissabte 2 de febrer, a les 11 h a Ajuntament de Tarragona, plaça de la Font, 1
Visita guiada
Els espais de la memòria de Tarragona (refugi antiaeri, Antiga Audiència i Presó de Pilats), a càrrec d’Ester Ferré, Jordi Piqué i Francesc X. Tolosana.

Dijous 7 de febrer i dijous 7 de març, a les 17.30 h a la Biblioteca
Club de còmics. La memòria històrica al còmic, conduït per Emili Samper.

Dissabte 16 de febrer i dissabte 16 de març, a les 12.15 h a la Biblioteca
Club de lectura en italià Leggere per non dimenticarci, conduït per Gianni Sarno.

Dimecres 20 de febrer, a les 19 h a la Biblioteca
Conferència La desaparició forçada de menors a Tarragona durant el franquisme i la democràcia, a càrrec de Neus
Roig, doctora en Ciències Humanes i Socials i antropòloga.

Divendres 1 de març, a les 19 h a la Biblioteca
Radioteatre escènic Ja no tenen odi, ja no tenen rancor de la Companyia Veus Humanes, sobre les víctimes de la Guerra Civil espanyola.