Clubs de Lectura. Programació tardor 2017

Nou cicle de club de lectura: "Literatura i Art" + Cicle "Llegir el teatre" + Cicle “Llegir el patrimoni” + Cicle “2PiniSolers” + Club de lectura en anglès + Club de lectura en francès

25/08/2017 12:08
Clubs de Lectura

Aquesta tardor reprenem els clubs de lectura, amb una novetat important: el cicle “Literatura i Art”. Conduït per Glòria Guilera, persona que compta amb una important trajectòria en aquest camp, seleccionarem lectures amenes que ens permetran aproximar-nos als moviments artístics.

Al mateix temps, tornen clubs consolidats impulsats conjuntament amb diverses entitats de la ciutat: “2PiniSolers” junt amb la Casa de les Lletres,  “Llegim patrimoni” junt amb el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, i  “Llegir el teatre” amb TeclaSmit.

Per altra banda us proposem clubs de lectura en llengües, que tenen per objectiu l’aprenentatge del francès i l’anglès mitjançant la lectura d'un llibre i les sessions de comentaris, tot facilitant la relació i l'intercanvi d'opinions entre els assistents utilitzant la llengua com a mitjà.

Us avancem algunes informacions del programa que us completarem el proper setembre:

Dimarts 12 de setembre a les 18.30h
Presentació dels clubs, inscripcions i recollida de llibres.

Cicle "Literatura i Art"

Una bona selecció de lectures amenes sobre l’impressionisme i el postimpressionisme, que s’acompanyaran amb presentacions visuals i dossiers:

* Dimecres 4 d’octubre amb Émile Zola

* Dijous 9 de novembre (per confirmar) amb Vincent Van Gogh

* Dijous 14 de desembre amb Rainer Maria Rilke

Cicle “2PiniSolers”

Junt amb la Casa de les Lletres. Amb l’objectiu de donar rellevància al Premi Pin i Soler de novel·la i promoure la lectura de les obres guardonades. El cicle s’acompanya amb la presència dels autors, conferències i altres activitats:

* Dimarts 3 d'octubre a les 19 h als Jardins de la Casa Canals (c/ d’en Granada, 11). Presentació del llibre: Les quatre vides de l'oncle Antoine, de Xavier Aliaga, guanyador del 27è premi Ciutat de Tarragona de novel·la Pin i Soler

* Dilluns 9 d’octubre. Trobada amb Xavier Aliaga, guanyador del Premi Pin i Soler d’enguany, i comentari de la novel·la Les quatre vides de l'oncle Antoine

* Dimarts 10 d’octubre. Conferència “Una ciutat de novel·la” a càrrec de Joan Cavallé. Una visió de com la ciutat de Tarragona s’ha reflectit en diferents novel·les i relats guanyadors de premis literaris

* Dilluns 13 de novembre. Trobada amb Francesc Puigpelat, guanyador del Premi Pin i Soler de l’any 2002, i comentari de la novel·la Roger de Flor, el lleó de Constantinoble. Amb lectura de textos a càrrec dels alumnes de l'Escola de Lletres.

Cicle  “Llegim el patrimoni”

Junt amb el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona i el Taller de Lectura de la ONCE:

* Data per confirmar (Novembre)

La lectura seleccionada per aquesta ocasió, és l’obra cabdal de Mary Beard, qui va ser premi Princesa d’Astúries 2016 de Ciències Socials: “SPQR: una historia de la antigua Roma”. SPQR, acrònim de Senātus Populusque Rōmānus, es considera una obra rigorosa perquè relaciona multitud de fonts, però també entretinguda arribant a mostrar un interessant sentit de l’humor de l’antiga Roma.

Cicle  “Llegir el teatre”

Junt amb TeclaSmit Teatre. Cicle vinculat a la programació del Teatre Nacional de Catalunya 2017-2018, i conduït per Cinta Ramon:

* Dimarts 24 d’octubre comentarem “Islàndia” de Lluïsa Cunillé

* Dimarts 28 de novembre. Comentari de “Desig sota els oms” d’Eugene O’Neill

Club de lectura en anglès

Conduït per Liudmila Bondar, i de moment amb un programa de lectures provisional:

*Dissabte 28 d'octubre a les 10.30 h comentarem "Heart of the darkness" de Joseph Conrad

*Dissabte 25 de novembre a les 10.30. Comentari de "Bleak house" de Charles Dickens

*Dissabte 16 de desembre a les 10.30 h es comenta "Wurthering Weights"  Emily Brönte

Club de lectura en francès

Conduït per Neus Penalba

*Dissabte 28 d'octubre a les 12.30 h. Es comentarà l'obra d'Amélie Nothomb: "Métaphysique des tubes"