Clubs de lectura infantils especial 15 anys

Tallers de booktubers, d’escriptura creativa, trobades amb autors... Oberts a tothom. Amb reserva prèvia

12/10/2018 09:10
Logo 15 anys Clubs de lectura infantils

Aquest 2018 els clubs de lectura infantils i juvenils de la Biblioteca Pública de Tarragona fem 15 anys i ho volem celebrar amb els nostres lectors i lectores. Us animem a participar, sigueu o no membres dels nostres clubs, als diferents tallers i trobades amb escriptors que us proposem.

• Com parlar per youtube de llibres i aconseguir que t’escoltin o no. Taller de booktubers per a joves
    Dissabtes 10 i 24 de novembre de les 11 h a les 12.30 h
    Per a nois i noies a partir d’11 anys

Vols convertir-te en booktuber? Ets lector i t’agradaria recomanar les teves lectures a altres joves per youtube? Des de la Secció Jove i en motiu dels 15 anys dels clubs de lectura infantils i juvenils us proposem un taller de dues sessions per conèixer les tècniques d’expressió oral i escrita i les eines per treballar la imatge des d’una vessant més tècnica. Les dues sessions estaran conduïdes per Carles Alcoy, narrador i filòleg i Oriol Guanyabens, actor de teatre i realitzador audiovisual de curtmetratges.

A la primera sessió, conduïda pel filòleg i narrador Carles Alcoy, ens centrarem en l’elaboració del text:  guió, estructura, escaleta... i reflexionarem al voltant de la nostra imatge i la projecció que donem de nosaltres a la xarxa. A la segona sessió, l’Oriol Guanyabens, actor i realitzador audiovisual que ha participat en diferents projectes de curtmetratges, treballarà la part més tècnica de la imatge: realització, llum, fons, càmera...

• Laboratori de creació literària. Taller d’escriptura creativa
    Dissabte 17 de novembre de les 10.30 h a les 11.30 h
    Per a nois i noies de 8 a 11 anys
    A càrrec de Muntsa Plana

Volem amb les Paraules? Embastem Històries, cosim aventures impossibles, viatgem sobre un paper en blanc? Entrem al rebost dels Mots? En sentiu el seu Aroma? I la seva Música? Veieu quin esclat de Colors? És la Màgia que ens està esperant!  Sabíeu que des que naixem som Narradors?

Sempre estem pensant, explicant, contant-nos, contant, imaginant, investigant... Però de vegades aquest do tan preuat, se'ns adorm una miqueta pel camí (fins i tot se'n va de vacances... cansat de que no juguem amb ell). Quan això passa cal posar-nos en Alerta..  i dir: Vull Ser Inventor d'Històries Fantàstiques!

Bé doncs, haurem de “posar en forma” la Imaginació, cridar al  nostre “narrador-escriptor” que torni de vacances... i enamorar-nos de la Literatura i COMENÇAR A JUGAR!

• Trobada amb l’escriptora de literatura infantil i juvenil Eulàlia Canal
    Dissabte 15 de desembre
    Per a lectors a partir de 5 anys i adults

L’autora granollerina ens explicarà com és la feina d’escriptora i per què ha decidit dedicar-s’hi. Sabem que allò que més li agrada és escoltar als seus lectors: les seves lectures, quins són els seus personatges preferits, quin és el llibre que més els ha emocionat...  I escoltant-la tindrem l’oportunitat de conèixer els secrets que hi ha al darrera de cada història i de ben segur que després ens vindran moltes ganes de llegir tots els seus llibres. És imprescindible haver llegit algun llibre de l’autora. Demaneu-ne un al taulell el més adequat a la vostre edat!