Celebrem l’Any Nou Xinès a la Biblioteca Pública de Tarragona. Gener/Febrer 2019

Organitza: Biblioteca Pública de Tarragona. Associació d'Estudiants i Investigadors Xinesos de Tarragona i Aula de Xinès a Tarragona de l'Associació de Dones Xineses de Catalunya. Col·labora: Centre d'Estudis Hispànics de la URV.

03/01/2019 09:01
Any Nou Xinès

L’Any Nou Xinès és la festivitat més important i tradicional del calendari xinès i el seu inici varia cada any perquè es regeix pels cicles lunars:  l'arribada de la segona lluna nova després del solstici d'hivern dóna pas a l’Any Nou, que en general es mou entre el 21 de gener i 21 de febrer. La seva celebració s’estén a altres pobles influïts per la seva cultura com coreansjaponesos o vietnamites.

L'any 2019 és l'any del Porc i comença el 5 de febrer de 2018 fins al 20 de gener de 2020. El Porc és el dotzè signe del zodíac xinès (Rata, Búfal, Tigre, Conill, Drac, Serp, Cavall, Cabra, Mico, Gall, Gos, Porc).

La Biblioteca Pública de Tarragona s'hi suma per tercer any de la mà de l'Associació d'Estudiants i investigadors Xinesos de Tarragona, l'Aula de Xinès a Tarragona de l’Associació de Dones Xineses de Catalunya i el Centre d'Estudis Hispànics de la URV, i s’adreça a tots els públics, petits i grans, amb l’objectiu de descobrir de primera mà una de les cultures més mil·lenàries.

PROGRAMACIÓ:

Dimarts 29 de gener a les 19 h a la Secció local
XERRADA: Cinc mil·lenis dels caracters xinesos.

Dimecres 30 de gener a les 19 h a la Secció Local
XERRADA: La cultura i la cerimònia del te xinès.

Dijous 31 de gener a les 17.30 h a la Sala Infantil
TALLER Juguem amb els palets xinesos

Edat: a partir de 6 anys. Inscripció prèvia.

Dimecres 6 de febrer a les 19 h a Secció Local
XERRADA: La cultura dels escuradents xinesos

Dijous 7 de febrer a les 17.30 h a la Sala Infantil
L'HORA DEL CONTE + TALLER El drac xinès i la dansa del drac
Descobriu la veritable història del drac xinès i creem tots junts un drac gegant per a fer la dansa del drac.
Edat: a partir de 5 anys.

Dijous, 14 de febrer a les 17.30 h a la Sala Infantil
TEATRE D'OMBRES XINESES. Espectacle i taller d'ombres xineses.
Edat: a partir de 5 anys.